maandag 24 november 2014

Review: My Drunken Haze - My Drunken Haze (Inner Ear, 2014) (Pop)

My Drunken Haze is een Griekse band, die in het voorjaar van 2010 werd opgericht door tekstschrijver, componist Spir Frelini, die ook sologitaar speelt en zingt met de bedoeling een mix te maken van Neo-psychedelische muziek met een 60er jaren gitaar geluid en dromerige pop vocalen.
Samen met Costa Gunn - basgitaar en Nick Zoura - drums vormde hij de band, die in 2011 uitgebreid werd met Harry Kane - sologitaar en Matina Sous Peau, die in 2012 als laatste lid bij de band kwam.
In 2013 bracht de band hun debuut met de EP "Pleasing Illusions" en kwam hun single "Gambling Woman" op de compilatie "Inn Pop" van het Inner Ear label terecht.
Begin 2014 startte de band met de opnames voor hun debuut album "My Drunken Haze", waarop ook de EP en single staan en deze is door het Inner Ear label op vinyl, inclusief bonus CD uitgebracht en eveneens als digitale download verschenen.

De LP bevat 9 nummers, waarvan "Carol Wait" de eerste is en hierin hoor ik de band een lekker in het gehoor klinkende uptempo pop song spelen, waarin een prima dansbaar ritme zit met daarin lichte invloeden uit de jaren zestig.
Daarna hoor ik "Gambling Woman", een heerlijke swingende pop song, die een aanstekelijk ritme heeft en uiterst dansbaar is, gevolgd door de nieuwe single van de band, getiteld "Yellow Balloon" en daarin krijg ik een schitterende licht psychedelische pop song te horen, waarin een swingend en aanstekelijk ritme zit, dat me in beweging brengt en me laat genieten van de muziek.
Het volgende nummer heet "Girl Who Looks Like A Boy" en ook hierin zit een vrolijk en dansbaar ritme, terwijl lichte invloeden uit de psychedelische muziek hoorbaar zijn en deze song wordt gevolgd door "Pleasing Illusions", een werkelijk fantastisch psychedelisch nummer, waarin de invloed van de jaren 60 muziek sterk naar voren komt.
Met "Reflections Of Your Mind" laat de band me genieten van een prachtige progressieve poprock song, waarin enkel uitstekende tempowisselingen zitten en in "Paper Planes" krijg ik een heerlijk rustige pop song voorgeschoteld.
In "I Wanna Dream Again" speelt de band een lekker in het gehoor klinkende pop song, waarin enkele prima tempowisselingen en een vrolijk ritme zitten, die me aanzetten tot meebewegen en in de laatste song, "Endless Fairytale" klinkt de muziek weliswaar iets donkerder en zwaarder, maar laat de band me toch genieten van een geweldig mooie pop song, waar ook nu weer licht psychedelische invloeden in zitten. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)

Het album "My Drunken Haze" is een schitterende plaat geworden, die vol staat met geweldige songs en is één van die juweeltjes, waar je als muziekliefhebber niet omheen kan, zodat ik er eigenlijk maar één ding over kan zeggen: Fantastisch!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten