maandag 29 december 2014

Review: Cowbones - Vox Populi Pollux (Casbah Records, 2014) (Garagerock)

De band Cowbones werd aan het eind van 2007 te Gigors, Frankrijk, opgericht en bestaat uit: Benjamin Aboulafia - zang, Soupyan Cooper - sologitaar, Aaron Josaphat - sologitaar en zang, Ethan Polychronos - drums en keyboard, Yakinthos Danopoulos - keyboard en Rasoul Popper - drums en keyboard.
De band bracht hun debuut album "To Speed, Shock, Spoken, Irregular New Verb" in 2011 in eigen beheer uit.
Hun tweede album "Vox Populi Pollux" is door het Casbah Records label uitgebracht en is alleen op LP verschenen.

De LP bevat 12 songs, waarvan de eerste "No Law" heet en hierin krijg ik een kort psychedelisch elektronisch nummer te horen, waarin de tekst gedeclareerd wordt.
Dit nummer wordt gevolgd door "Cramp", waarin de band een schitterende snelle mix van elektronische muziek, rock & roll en garagerock speelt, waarna ik "Shag" te horen krijg en ook in deze song speelt de band hun zeer swingende hypnotiserende garagerock & roll mix in een hoog tempo.
Daarna schotelt de band me "Go Ahead" voor, een kort intermezzo van nog geen minuut, dat gevolgd wordt door "Honey", een lekker in het gehoor klinkende elektronische post-punk song met een hypnotiserend ritme, waarna "Giu Mio Bello" volgt en ook in dit nummer laat de band me genieten van een swingende hypnotiserende garagerock song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt.
Kant-B begint met de fantastische hypnotiserende rock & roll song "New Cobonnies", die in een vrij hoog tempo gespeeld wordt en swingt als een trein. (luister naar dit nummer via de soundcloud link onder de recensie)
Vervolgens hoor ik "My Room" en hierin speelt de band een uitstekende swingende elektronische garagerock song, om vervolgens "Pink" ten gehore te brengen en daarin laat de band me opnieuw genieten van zo'n heerlijke hypnotiserende elektronische garagerock song.
In "Don't Movie" hoor ik ook nu weer een geweldige swingende mix van garagerock en elektronische rock, waarbij het onmogelijk is stil te blijven zitten en in "Love  Song" verrast de band me op een schitterend psychedelisch nummer, waarin de tekst gesproken wordt en het elektronische ritme hypnotiserend werkt.
Het laatste nummer heet "Yellow Schulz" en daarin speelt de band me een lekkere dansbare elektronische song met een aanstekelijk ritme.

"Vox Populi Pollux" van Cowbones vind ik een uitstekend album, dat vol staat met lekker in het gehoor klinkende nummers, die meer dan de moeite waard zijn beluisterd te worden en ik raad liefhebbers van zowel garagerock als rock & roll en elektronische muziek deze schijf dan ook van harte aan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten