maandag 1 december 2014

Review: The Limboos - Space Mambo (Penniman Records, 2014) (Rock & Roll)

The Limboos, die in 2013 te Madrid, Spanje werd opgericht, bestaat uit: Rol Fontoira - zang en sologitaar, Marcos Mascato - basgitaar, Sergio Alarcón - percussie, sologitaar en orgel en Daniela Kennedy - drums.
De band maakte hun debuut met de 7" vinyl single "Not A Soul Around" / "Space Mambo", die via Penniman Records verscheen.
Hun debuut LP "Space Mambo", waarop 12 nummers staan, werd vooraf gegaan door de single "Big Chef" / "Limbootic", die net als de LP ook nu weer door Penniman Records werd uitgebracht.

De LP start met de A-kant van de single "Big Chef" en hierin krijg ik een swingende rock & roll song te horen, waarbij het onmogelijk is stil te blijven zitten en een stukje uit "Not Fade Away" bevat. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Daarna hoor ik "Nervous", dat eveneens een swingende rock & roll song is, waarin rhythm & blues en Latijnse ritmes zitten en dus een goed dansbaar nummer is, dat gevolgd wordt door "Early In The Morning", een swingende mix van Latijnse ritmes en rock & roll en ook dit nummer is weer uiterst dansbaar.
In het titel nummer "Space Mambo" laat de band me een mix van Cubaanse en Latijnse ritmes horen, die gedomineerd worden door sologitaar en drums en in "What I'm Saying" laat de band me genieten van een uitstekende swingende uptempo rhythm & blues song.
Vervolgens krijg ik "Tell Me Pretty Baby" voorgeschoteld en hierin hoor ik de band een lekker in het gehoor klinkende rhythm & blues song ten gehore brengen, waarbij stil blijven zitten geen optie is en met "Rockin"" krijg ik opnieuw een schitterende rock & roll song te horen.
De band speelt in "Brownie" een mix van Braziliaanse cumbia en rock & roll, waardoor dit nummer natuurlijk ook erg dansbaar is en "Call Me A Tramp" is weer zo'n swingende mix van rhythm & blues en rock & roll.
Dan volgt "Hoodoo", waarin de band een heerlijke rhythm & blues song speelt en gevolgd wordt door "Keep Your Hands Off My Pocket", een geweldig lekkere rock & roll song, die me even terug brengt naar eind jaren 50.
Het laatste nummer van de LP heet "Jambalaya Walk" en ook in dit nummer laat de band me mee swingen met de muziek en krijg ik een mix van Latijnse ritmes en rock & roll te horen.

De debuut LP "Space Mambo" van The Limboos staat vol heerlijke swingende muziek, waarbij ik onmogelijk stil heb kunnen blijven zitten en me geen moment verveeld heb, waardoor ik deze plaat dan ook van harte kan aanbevelen aan elke liefhebber van deze muziek soort.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten