maandag 27 juli 2015

Review: ZX+ - Don't Drink The Water (Play & Record Records, 2015) (Pop)

Sologitarist Stephen Evans speelde eerder in bands als: Twisted Wheel, The Planets en I Win I Drive en startte in 2010 onder de naam ZX+ zijn band.
Zijn debuut album, waarop demo's en afgekeurde songs van andere zijn projecten staan, bracht hij in dat zelfde jaar uit en in 2013 bracht hij zijn vinyl album "Sickly" via het Fruits De Mer Records label uit
Samen met Mark Coupe - drums en Mary Joanna Coogan - achtergrond zang, brengt hij op 20 augustus 2015 zijn derde album "Don't Drink The Water" zowel op CD en als digitale download uit via het Play & Record Records label.

De CD bevat 13 nummers, waarvan "The Crazies" de eerste is, waarin ik hem een lekker in het gehoor klinkende pop song ten gehore hoor brengen, die een hoog meezing gehalte bevat (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en gevolgd wordt door "Kurtz", een uitstekende pop song, die in een hoger tempo gespeeld wordt en erg melodisch klinkt.
Daarna volgt "Something Real" en hierin krijg ik een vrij rustige pop song voorgeschoteld, waarna "Mud And Rubble" volgt en in dit nummer laat hij me een heerlijke snelle rock song horen.
Dan hoor ik "-" dat geheel instrumentaal gespeeld wordt en een wisselend tempo bevat en gevolgd wordt door "Pet Semetary", een schitterende swingende pop rock song, die enkele prima tempowisselingen bevat, waarna ik "The Desert" te horen krijg en hierin schotelt ZX+ me een prachtige korte licht dreigende pop song voor, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt.
In "Just Like That" laat hij me genieten van een rustige pop song en in "Up And Down The Stairs" gaat het tempo iets omhoog en hoor ik hem een uitstekende melodische pop song met wisselende tempo's spelen, waarna "The Raven" volgt, een swingende pop song, die ook nu weer enkele tempowisselingen bevat, die het nummer spannend houden.
Vervolgens gaat de CD verder met "For Him Or Her" speelt ZX+ een lekker in het gehoor klinkend instrumentaal nummer, dat me enigszins bekend voorkomt, al weet ik niet meer waarvan en in "Photographs" krijg ik een erg rustige pop song te horen, waarmee hij me bijna in slaap wiegt, waarna het laatste nummer van de CD volgt, getiteld "Don't Drink The Water" en dit fantastische anderhalve minuut durende stukje instrumentale rock swingt als een trein.

De CD "Don't Drink The Water", van ZX+, staat vol afwisselende nummers, die prima in het gehoor liggen, waardoor ik elke pop liefhebber kan aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten