maandag 28 september 2015

Review: Suicide Syndicate - Savage Barbarians .. Have Feelings Too! (Troglodyte Records, 2015) (Punk)

Suicide Syndicate werd in 2009 te Malmö, Zweden opgericht door Bengtsson - zang en sologitaar, die uit de horror punk band The Mobile Freakshow kwam.
Samen met Ekan (Kalashnikov Orchestra, Vitiators) - basgitaar, CK Gakk - sologitaar en Peder Romansoff - drums, vormde hij de band, die in dat zelfde jaar hun debuut EP "Dead Generation” op 10"vinyl uitbracht via het Switchlight Records label.
Vervolgens verschenen de debuut LP “Bad Wolves Eat Small Pigs” (Switchlight Records, 2011) en hun tweede LP “In It For LIfe” (Switchlight Records, 2013), plus de 7"vinyl single “Watch it fall” (Switchlight Records, 2013), die aan de LP vooraf ging.
In 2014 werd CK Gakk vervangen door Rikk-Nine en op hun nieuwe album, dat zowel op CD als op LP (zwart vinyl en bloedrood vinyl) door Troglodyte Records wordt uitgebracht, speelt de band in een nieuwe bezetting en bestaat tegenwoordig uit: Bengtsson - zang en sologitaar, Johan - basgitaar en zang en Peder - drums.
In augustus verscheen de single "Kids Of Malmö Town", die ook op het album staat en hierop doen enkele zangers uit de lokale punk scene van Malmö mee, zoals:
Tobbe van Moderat Likvidation, Per van Oldfashioned Ideas en Fulip van Knægt en Gabba Gabba Hey.

Het album bevat 10 nummers, waarvan "Never Fall In Love" de eerste is en hierin krijg ik een lekker in het gehoor klinkende uptempo punkrock song te horen, die in de stijl van de bands uit de beginperiode van de punk gespeeld wordt en een circus intro bevat.
Daarna hoor ik de titel song "Savage Barbarians ... Have Feelings Too!" en ook dit is een swingende punk song, waarbij het onmogelijk is stil te blijven zitten, die gevolgd wordt door "Back To The 30’s", waarin de band het tempo flink opvoert en ik een snelle korte punkrock song te horen krijg.
Dan volgt "The Truth Is Out There", een geweldig stukje punk, dat nog iets korter is, maar met evenzoveel energie gespeeld wordt en gevolgd wordt door "Stasi Baby" en daarin zet de band me opnieuw een fantastische swingende rock song voor.
Ook met "In So Many Ways" krijg ik een uptempo jaren 70 punkrock song te horen, die swingt als een trein en in "Forced Into An Intervention" schotelt de band me een vrij heftige swingende punk song voor, waarbij stil zitten geen optie is.
Vervolgens hoor ik "Fuck Aina" en ook hierin laat de band me genieten van een swingende uptempo song, waarna ik "Doggystyle" te horen krijg, die net als de rest van de songs in een hoog tempo gespeeld wordt en in het laatste nummer van het album, de single "Kids Of Malmö Town" zit ik nog steeds op mijn stoel te wippen en hoor ik de band ook nu weer een schitterende swingende punkrock song spelen. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)

Suicide Syndicate heeft met "Savage Barbarians .. Have Feelings Too!" een waanzinnig goed album met maatschappij kritische teksten gemaakt, dat van begin tot eind swingt en in geen enkele collectie van punk liefhebbers mag ontbreken, kortom: Een meesterwerk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten