maandag 22 februari 2016

Review: The Fuzz - Best Kept Secret (Green Monkey Records, 2016) (Rock)

The Fuzz startte in 2000 in West Seattle, Washington, Amerika, en bestaat uit: Rod Moody - sologitaar, Andy Hoggarth - zang en sologitaar, Brad Jackman - basgitaar en Tom Hendrickson - drums.
Hun debuut album "Here Comes The Fuzz" verscheen al snel na de oprichting van de band en deze werd in 2011 gevolgd door "Fun Forest", waarbij vermeldenswaardig is, dat beide albums in de kelder van hun huis werden opgenomen.
Het nieuwe album "Best Kept Secret" is in de Elliott Bay Recording Studio te Seattle opgenomen en door het Green Monkey Records label uitgebracht op 16 oktober 2015.

"Best Kept Secret" bevat 9 nummers, waarvan "I Can't Wait" de eerste is en daarin hoor ik de band een lekker swingende pop song spelen, die jaren 60 beat invloeden bevat en gevolgd wordt door "Too Bad", een heerlijke swingende jaren 60 gerelateerde uptempo beat song, waarna ik "Wilt" hoor en daarin speelt de band opnieuw een schitterende stukje rock, dat invloeden van de jaren 60 muziek heeft.
Dan zet de band me "Charley Horse" voor, een uitstekende uptempo pop song, die lichte countryrock invloeden bevat (luister naar dit nummer via de soundcloud link onder de recensie), om gevolgd te worden door "Girl", een swingende rock song, die enkele prima tempowisselingen bevat.
In "She Believes" schotelt de band me een snelle rock song voor, die in sneltreinvaart gespeeld wordt en nog geen minuut duurt en in "Locked Out" speelt The Fuzz eveneens een fantastisch stukje rock in een hoog tempo, terwijl ik in "loaded" een verrukkelijk swingend rock nummer voorgezet krijg, waar rhythm & blues invloeden in zitten en de zang me lichtelijk aan die van Mick Jagger doet denken.
Het laatste nummer van het album heet "Call The Cops" en ook hierin laat de band me genieten van een swingende uptempo rock song, waarbij stil zitten niet aan de orde is.

"Best Kept Secret" is een lekker swingend album van The Fuzz en ik kan iedere rock liefhebber dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren, om misschien wel tot dezelfde conclusie te komen als ik.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten