maandag 10 juli 2017

Review: Cosmic Triggers - Homo Fractaliens (Adansonia Records, 2017) (Progressieve Rock)

Cosmic Triggers is een band uit St.Petersburg, Rusland, die bestaat uit: Anastasia Skabelkina - zang en synthesizer, Vladimir Skabelkin - sologitaar en synthesizer, Vladimir Kolbin - sologitaar, Tagir Khisamov - basgitaar en Russel Petrov - drums.
De band bracht hun debuut album "Homo Fractaliens", dat live in de Oxygen Studio te St.Petersburg in 2016 en 2017 werd opgenomen, op 26 juni 2017 via het Adansonia Records label uit en vermeldingswaardig is, dat de mastering door krautrock legende Eroc werd gedaan en dat de LP in 2 kleuren te koop is.
Homo Fractaliens, dat 6 nummers bevat, werd 12 mei 2016 onder dezelfde naam, maar met de eerste 4 nummers + 1 bonus nummer als digitale download in eigen beheer uitgebracht, terwijl er 1 nummer op het album "Tripwave 2", dat via Trail Records in 2016 verscheen, terecht kwam.

Het album start met "Introduction", waarin ik een schitterend rustig stukje licht psychedelische muziek te horen krijg, dat vergezeld gaat van een gesproken tekst.
Daarna zet de band me het titel nummer "Homo Fractaliens" voor en hoor ik een fantastische progressieve rock song met spacerock invloeden, die enkele prima tempowisselingen heeft en een licht hypnotiserend ritme bevat.
Dan hoor ik "Undermind", een geweldig progressief mysterieus klinkende muziek met Oosterse en sjamaanse invloeden en een eentonig hypnotiserend drums ritme, dat me in een lichte trance brengt.
In "Syndicate" laat Cosmic Triggers me genieten van een verrukkelijk spacerock nummer, dat eveneens een hypnotiserend ritme heeft en tevens invloeden van psychedelische rock (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en in "Quant Um" schotelt de band me een heerlijk hypnotiserend krautrock nummer voor.
Het laatste nummer heet "Shutsuryoku" en daarin krijg ik opnieuw een schitterend stukje progressieve rock te horen, dat krautrock invloeden heeft, een hypnotiserend ritme bevat en swingt.

"Homo Fractaliens" van Cosmic Triggers is een fantastisch debuut album, waarmee de band me van begin tot einde in de ban van hun muziek heeft weten te houden en ik kan iedere liefhebber van progressieve rock en hypnotiserende muziek deze schijf van harte aanbevelen.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten